Interphone TOUR czy TOUR F5?

Najnowszy model interkomu motocyklowego od włoskiego producenta CellularLine to model Interphone TOUR, czasem nazwany również TOUR F5. Zestaw jest zapakowany w ładne kolorowe pudełko. W polskich oryginalnych dystrybucjach po wysunięciu opakowania  powinna pojawić się polska instrukcja obsługi, która jest również dostępna w naszym serwisie. LINK do instrukcji obsługi Interphone TOUR. W samym pudełku znajdziemy instrukcję obsługi w obcych językach. Na zewnętrznym opakowaniu są naklejane numery seryjne, które potwierdzają datę produkcji oraz rynek przeznaczenia urządzenia. Producent dba o takie szczegóły dlatego mając interkom z niepewnego źródła możemy mieć problem z poprawnym respektowaniem gwarancji na urządzenie. Dodatkowo te same numery są naklejone na tylnej część centralki i muszą się pokrywać z tymi na opakowaniu.

Co znajduje się w zestawie Interphone TOUR?

[Interkom Interphone Tour] Po otwarciu zestawu z interkomem naszym oczom ukazują się dwie centralki. Występują również zestawy z jedną centralką w środku, aczkolwiek korzystniej cenowo wypada zestaw podwójny. Do centralek jeszcze wrócimy, najlepsze zostawimy sobie na deser. Sprawdźmy jakie akcesoria znajdują się w zestawie i czy znajdziemy tam wszystkie niezbędne rzeczy do pełnego montażu interkomu na kasku motocyklowym integralnym i szczękowym. W pudełku znajdziemy dwa zestawy uchwytów montażowych. Na jeden zestaw składają się aż dwie bazy do montażu do kasku. Dlaczego, aż dwie na zestaw? Ponieważ producent daje nam możliwość montażu urządzenia przy pomocy mocnej taśmy klejącej 3M lub możliwość przykręcenia centralki do kasku. Oba sposoby są naprawdę skuteczne, osobiście do montażu wybieram bazę z taśmą samoprzylepną. Dodatkowo w zestawie znajduje się śrubokręt do wkrętów oraz dodatkowy dystans, którego należy użyć w przypadku gdy standardowy uchwyt nie będzie pasował do naszego kasku. Interkom wchodzi bez żadnych problemów do swojej bazy i siedzi tam stabilnie. Kolejną rzeczą jakie ujrzą nasze oczy są zestawy słuchawkowe z mikrofonami. Jeden zestaw składa się z pary słuchawek stereofonicznych. To znaczy, że dźwięk dociera do obojga naszych uszów. Dodatkowo w zestawie znajdują się mikrofony na pałąku, przeznaczone do kasków szczękowych, w przypadku otwiera szczęki nie ma obaw o uszkodzenie takiego mikrofonu oraz mikrofon na kablu przeznaczony do kasków integralnych. Należy zwrócić uwagę na poprawne zamontowanie mikrofonu. Powinien znajdować się on jak najbliżej naszych ust, dodatkowo mikrofon na pałąku ma wyznaczony kierunek w którym ma być obrócony, gdy założymy go na odwrót nikt nas nie będzie słyszał. W zestawie najdziemy kabel do ładowania urządzenia, każde urządzenie jest ładowane osobno. Minusem jest tutaj brak ładowarki sieciowej czyli końcówki, którą wsadzamy do gniazdka z prądem. Możemy urządzenie ładować przy pomocy kabla dołączonego do zestawu, podłączonego do uruchomionego komputera lub podłączając własny adapter najczęściej spotykany w telefonach komórkowych. Prąd ładowania powinien wynosić 2A na urządzenie. Zapewni to szybki i bezproblemowy proces ładowania. W przypadku gdy będziemy ładować urządzenie pod komputerem będzie to trwało znacząco dłużej. Na przed ostatnim miejscu znajduje się power-bank o niezbyt dużej pojemność 2000 mA oraz niskim prądem ładowania 1A. Producent dorzucił również zestaw dodatkowych gąbeczek oraz rzepów, które możemy wykorzystać do montażu urządzenia. 

Jak spisują się centralki interkomu motocyklowego TOUR?

Gdy już rozpakowaliśmy wszystkie akcesoria możemy przejść do naszych centralek. W porównaniu do poprzedniego modelu interkomy na pewno są większe, mniej opływowe ale za to otrzymaliśmy dużo prostszy interfejs. Przyciski są naprawdę duże i mimo braku wytłoczeń na nich bez problemowo poradzimy sobie z odnalezieniem wymaganej funkcji. Przyciski zostały oddzielone od siebie wyczuwalnym krzyżakiem.

Co możemy podłączyć do interkomu motocyklowego?

Do jednej centralki interkomu TOUR możemy podłączyć dwa telefony lub nawigację i telefon. Gdy podłączamy nawigację to odbieramy wydawane przez nią [Interkom Interphone Tour]  komendy głosowe. W przypadku podłączenia telefonu, za pomocą przycisku ze słuchawką możemy odebrać nadchodzące połączenie, wybrać ostatni numer lub bardzo użyteczna funkcja możemy przypisać numer telefonu na stałe i wybrać go w dowolnej chwili. Dodatkowo Tour połączy się z czterema centralkami jednocześnie i będzie obsługiwał dwustronną komunikację w trybie Full Duplex do 1500 metrów. Takie są dane podane przez producenta, które podczas moich weryfikacji wydawały się nieco zawyżone. Testowaliśmy dwa sparowane urządzenia między sobą przy czterech centralkach zasięg powinien być jeszcze większy czego nie miałem okazji sprawdzić. Realnie osiągaliśmy zasięg 1000-1200 metrów na wolnej przestrzeni. Niestety w mieście skuteczność interkomu spada. Gdy dojdzie do zerwania połączenia, centralka będzie próbowała automatycznie je wznowić. Jeżeli nie mamy ochoty na rozmowę z innym kierowcą interkom daje nam możliwość posłuchania radia FM oraz własnej playlisty z smartphona. Słuchaną muzykę możemy udostępnić drugiemu kierowcy, który będzie słyszał ją z kilku sekundowym opóźnieniem. Ponadto na górze znajdują się przyciski do przełączania utworów oraz do obsługi głośności urządzenia.

Czas pracy na baterii TOUR.

Jak długo urządzenia pracuje na baterii? Dzięki zastosowaniu technologi bluetooth w standardzie 4.0 centralki potrafią pracować aż 20h. Ważne, mam na myśli tutaj pracę centralki a nie sam czas czuwania, który wynosi 1000h. Nie liczyłem dokładnie ile godzin moje interkomy wytrzymują na jednym ładowaniu ale był to na tyle długi czas pracy, że nigdy nie martwiłem się o stan naładowania. W przypadku gdy centralka będzie miała apetyt na prąd wyda ona komunikat w języku polskim. I tutaj przechodzę do kolejnego tematu. W końcu centralki włoskiego producenta mówią w języku polskim! Jest to duża zmiana, która mnie osobiście bardzo ucieszyła. Ponadto urządzenia wygłaszają komunikaty w języku angielskim, niemieckim, czeskim czy rosyjskim.

Zbliżając się do końca jeszcze na szybko wspomnę o wartościowym trybie szybkiego ładowania urządzenia, w przypadku gdy mamy możliwość podpięcia centralki do 2A prądu ładującego to interkom częściowo naładuje się w bardzo szybkim tempie. Proces ten jest bezpieczny dla baterii. Oczywiście centralki są odporne na deszcz, kurz i posiadają certyfikat IP67.

Jakość rozmowy interkomu interphona.

[Interkom Interphone Tour] Zapomniałem wspomnieć o jakości rozmowy, tutaj jest to najwyższa półka podróżując w kasku otwartym z szczęką na górze, rozmówcy nie są w stanie uwierzyć, że właśnie prowadzę motocykl. Myślę, że to będzie najlepszą rekomendacją dla tego interkomu i nie muszę w tym temacie pisać nic więcej.

Na sam koniec dla mnie mało istotna funkcja to moduł NFC w który są wyposażone interkomy. Pozwala to na sparowanie się urządzeń poprzez ich dotknięcie.

Przedstawiłem Wam w sposób rzetelny wszystkie dobre i słabe strony zestawu interkomów motocyklowych Interphone Tour. W przypadku pytań służę pomocą.

Motocyklista pasjonat
Przemysław Kozłowski

Linki:

Polska instrukcja obsługi interkomu Interphone Tour
Najlepsza oferta sprzedażowa na interkom TOUR
Pozostałe interkomy motocyklowe
Link do facebook