Nowy interkom Interphone EDGE

Niedawno swoją premierę miał nowy interkom EDGE. Włoski producent Interphone Cellular Line jest jednym z wiodących dostawców interkomów motocyklowych. Sprawdzamy czy najnowszy to zawsze najlepszy?

Czas pracy na baterii, zasięg oraz dodatkowe opcje

Model TOUR oferuje naprawdę wysokiej klasy osiągi. Czy EDGE będzie w stanie przeskoczyć swojego nieco starszego brata?

ZASIĘG INTERKOMÓW: Tour 1500 m vs EDGE 1000 m - z tego starcia model Tour wychodzi z bardziej podniesioną głową, ale trzeba przyznać, że oba interkomy oferują naprawdę bardzo dobry zasięg pracy.
CZAS PRACY NA BATERII - Tour - 20h vs EDGE 12h - Trzeba przyznać, że 12 godzin czasu pracy, nie mylić z czasem czuwania to bardzo dobry wynik, lecz model TOUR bombarduje swojego rywala prawie 2 razy dłuższym czasem pracy na baterii. Dodatkowo Tour posiada moduł szybkiego ładowania, który umożliwia szybkie naładowanie baterii prawie do pełna.
ILOŚĆ CENTRALEK PRACUJĄCYCH W TRYBIE FULL DUPLEX - Tour - 4 centralki vs EDGE 4 centralki. W tej sytuacji mamy remis, oba interkomy oferują taką samą możliwość podłączenia interkomów, jednocześnie rozmawiających ze sobą. Dodatkowo oba interkomy posiadają takie opcje jak informacja o wyjechaniu z zasięgu, automatyczne połączenie, słuchanie muzyki czy też jej udostępnianie. 
ŁĄCZNOŚĆ Z GPS ORAZ SMARTPHONE -oba interkomy oferują, możliwość podłączenia nawigacji satelitarnej oraz odbieranie komunikatów drogowych, dodatkowo mamy możliwość podłączenia smartphona i odbierania oraz wykonywania połączeń głosowych.
RADIO FM - Dla wielu motocyklistów jest to bardzo ważne, na tej płaszczyźnie oba interkomy się równoważą gdyż oferują taką samą funkcjonalność czyli możliwość odbioru radia FM / RDS

[Interkom motocyklowy] Budowa, montaż centralki do kasku

Oprócz różnic softwarowych i hardwarowych należało by się przyjrzeć wyposażeniu zestawu. Model Tour zawsze jest wyposażony w dwie podstawy do centralki, jedną przyklejaną, drugą na klipsie działającą na zasadzie zacisku montowaną pomiędzy kask a wyściółkę kasku. O ile pierwsze rozwiązanie bardzo przypadło mi do gustu to o tyle drugie nigdy nie wzbudzało mojego zaufania i osobiście zrezygnowałem z jego użytkowania. Model EDGE dostarcza nam bazę wsuwaną do kasku, która mi się podoba, oraz daje możliwość przyklejenia centralki do kasku. Taśma trzyma niezwykle mocno, jedyny minus skorzystania z przyklejenia centralki to brak możliwości jej zdjęcia z kasku. Oprócz uchwytów, centralki są wyposażone w mikrofony oraz słuchawki. Tour posiada słuchawki o większej średnicy jednak są one cieńsze od modelu EDGE. Oba interkomy posiadają na wyposażeniu mikrofony do kasku zamkniętego oraz otwartego. Mikrofon z EDGA na pałąku ma dodatkowy uchwyt prowadzący który jest świetnym rozwiązaniem i szkoda, że w Tourze go zabrakło. W żadnym zestawie producent nie daje ładowarki sieciowej, w nią musimy się samodzielnie wyposażyć.

Jakość dźwięku podczas rozmowy.

Zarówno podczas jazdy na motocyklu jak i postoju oba interkomy oferują niezwykle wysoką jakość dźwięku. Często osoby rozmawiające nie były w stanie uwierzyć, że połączenie telefonicznie było wykonywane podczas jazdy. Dźwięk jest bardzo głośny, dodatkowo oba interkomy zostały wyposażone w moduł automatycznie sterujący głośnością, zwiększa on poziom dźwięku wraz ze wzrostem hałasu czyli i prędkości. W niektórych przypadkach zalecam wyłączyć ten algorytm bo może powodować cichą pracę słuchawek.

Interfejs... Czy potrzebujesz tych wszystkich guziczków?

Jeżeli miałbym określić jednym słowem model Tour to użyłbym słowa - wypasiony turysta (ok dwa słowa). Dlaczego? Bo to sprzęt wszystko mający, przygotowany na każde warunki, wyposażony w każdym detalu, oferujący bardzo długi czas pracy na baterii, jego przyciski są duże i czytelne, łatwo w nie trafić. Jego centralka jest dosyć duża i nieco odstaje od kasku, nie wytwarza ona żadnych dodatkowych świstów. To sprzęt, który ma działać a nie się podobać, chociaż model Tour może wpaść w nie jedno oko. Po drugiej stronie stoi model EDGE, czarny z intrygująco świecąca diodą w kształcie logo producenta umieszczoną w centralnej części korpusu. To sprzęt z pewnością ładny, bardzo opływowy, przyciski również są czytelne i nie ma problemu z ich użytkowaniem. EDGE oferuje naprawdę przyzwoite parametry i spełni wymagania nawet bardzo wymagających motocyklistów. Moim zdaniem interkom EDGE to następca starej dobrej F5, jest do niej bardzo porównywalny.

[Jaki interkom wybrać] Który interkom jest najtańszy?

Oba produkty są z górnej półki i swoje kosztują, ale zapewniają długoletnią, bezproblemową obsługę. Nie są to sprzęty gdzie co jakiś czas będziemy się złościć, że znowu coś zerwało, trzeba stawać i się parować itp. Te interkomy działają bez zarzutu i to w każdych warunkach pogodowych, deszcz, śnieg błoto czy upał. Tour jest najdroższym interkomem od Interphona, model EDGE jest od Toura o kilka set złotych tańszy i tutaj dochodzimy do sedna. EDGE jest najnowszym tworem włoskiego Interphona ale nie najbardziej zaawansowanym technologicznie. To sprzęt bardziej przystępny cenowo oferujący wszystko to co powinien mieć wysokiej klasy interkom. A i bardzo ważna kwestia, której zapomniałem poruszyć, interkomy działają i łączą się ze sobą bez  żadnych problemów.