Blokada tarczy hamulcowej KOVIX KD6 - Czy warto?
Motocykle są piękne, szybkie, charakterne, często bardzo drogie. Najważniejsze, że są blisko naszego serca. Motocykle nie są zwykłymi przedmiotami stworzonymi i zaprojektowanymi przez człowieka. To maszyny, które potrafią odblokować każdego z nas, pozwalają poczuć wolność, powodują, że nasz umysł zaczyna pracować inaczej. Pokonując każdy kilometr, każdy zakręt czuć moc oraz niezwykłe przywiązanie do maszyny. Podczas jazdy motocyklista wraz ze swoim motocyklem tworzy jedną całość. Do czego zmierzam? Otóż motocykle mają dla nas nie tylko wartość materialną, są po prostu bezcenne. Dlatego warto przemyśleć kwestię zabezpieczenia antykradzieżowego. Dzisiejszy bohater odcinka to przedstawiciel mobilnego segmentu zabezpieczeń motocyklowych. Poznajcie drodzy motocykliści blokadę na tarczę motocyklową z alarmem KOVIX KD6.KOVIX KD6
Blokada występuje w trzech kolorach jaskrawym żółto-zielonym, fluo pomarańcz oraz czarnym macie. Gabarytowo blokada jest stosunkowo niewielka, dzięki czemu jest łatwa w transporcie, zmieści się w każdej motocyklowej kurtce oraz pod niejedną kanapą motocyklową. Marka KOVIX specjalizuje się w produkcji zabezpieczeń motocyklowych. Model KD6 oprócz fizycznego zabezpieczenia motocykla, czyli unieruchomienia przedniego koła ma swoją ukrytą broń. Jest nią głośny alarm motocyklowy. Zacznijmy od początku.Co znajdziemy w zestawie?
Oczywiście blokadę tarczy hamulcowej w wybranym kolorzeEtui, zamszowy worek do przewozu blokady
Baterię litowo-jonową do samodzielnego montażu
Kluczyk imbusowy, niezbędny do wymiany baterii
Linkę przypominającą o ściągnięciu blokady przed wyruszeniem w drogę
Zestaw trzech kluczyków
Instrukcję obsługi w języku angielskim — niestety importer nie dodaje instrukcji w języku polskim, aczkolwiek jej użytkowanie jest niezwykle proste.
Jak działa blokada tarczy hamulcowej?
Gdy już rozpakujemy blokadę, z pewnością chcielibyśmy ją przetestować. Najpierw musimy zacząć od instalacji baterii. Aby to uczynić, przy pomocy dołączonego klucza imbusowego odkręcamy śrubę umieszczoną w miejscu, gdzie wchodzi tarcza motocyklowa. Bez obaw dostęp do śruby jest, tylko gdy blokada nie jest założona na tarczy. Następnie wyjmujemy metalową osłonę modułu alarmu oraz sam moduł. Wyciągając uszczelkę, montujemy baterię i składamy wszystko do kupy. W tym miejscu warto dodać, że blokada jest odporna na warunki atmosferyczne.Teraz możemy przejść do montażu blokady na tarczę w naszym motocyklu lub skuterze. Maksymalna grubość tarczy, na jaką można założyć KD6 wynosi 7 mm, natomiast minimalna średnica otworu, przez którą musi przejść trzpień to 6 mm. Blokada posiada system naciśnij, by zamknąć, czyli push to lock co oznacza, że do jej zamknięcia nie musimy używać kluczyka. Wystarczy nałożyć blokadę i wcisnąć zamek. W tym momencie mamy już zabezpieczony motocykl. Kovix KD6 pozwala na używanie blokady zarówno z aktywnym, jak i zdezaktywowanym modułem alarmu. Jeżeli zdecydujemy się na uzbrojenie syreny alarmowej, poinformuje nas ona jednym długim piknięciem. Od tego momentu blokada będzie wykrywała każdy ruch. Czuły żyroskop wyłapie wszystkie wstrząsy czy przechylenia. Po wykryciu ruchu KOVIX wydaje bardzo głośny sygnał ostrzegawczy o natężeniu dźwięku 120 dB. W tym czasie niepowołane ręce mają możliwość odpuścić sobie dalsze majstrowanie. Jeżeli tak się nie stanie blokada włącza syrenę alarmową na pełny etat. Dezaktywujemy ją poprzez odblokowanie jej przy pomocy jednego z trzech dołączonych kluczyków.