Blokady na tarczę hamulcową motocykla
Niestety, żyjemy w czasach, w których nie brakuje sympatyków cudzej własności, dlatego tak istotne są wszelkiego rodzaju zabezpieczenia. Podobnie jest w przypadku motocyklów, które są częstym obiektem pożądania złodziei. Z pewnością nie ma zabezpieczeń nie do sforsowania, jednak przy założeniu, że złodzieje zazwyczaj działają w pośpiechu i nie lubią hałasu, świetnym rozwiązaniem w zakresie ochrony motocykla jest blokada na tarczę hamulcową.Dzięki specyfice swojej budowy, blokada taka jest bardzo trudna do pokonania, a na pewno wymaga poświęcenia na to dużej ilości czasu oraz wytworzenia hałasu, czego rabusie po prostu unikają. Na dodatek kilka dostępnych modeli blokad na tarczę hamulcową, ma zintegrowany alarm, który hałasując z mocą do 120 dB, skutecznie likwiduje niecne zamiary amatora cudzego motocykla. Zasada działania blokady opiera się na specjalnym trzpieniu, który przechodzi przez otwór wentylacyjny tarczy hamulcowej, całkowicie uniemożliwiając obracanie się przedniego koła. Zdarza się, że pośpiechu sami możemy zapomnieć o założonej blokadzie, wówczas pomocna okazuje się dołączona do zestawu linka, dzięki której połączymy mechanizm blokady z kierownicą. Większość blokad ma jaskrawą kolorystykę, co sprawia, że widać ją już z daleka, co skutecznie może ostudzić zamiar kradzieży motocykla. Cały mechanizm blokady wraz z opcją alarmu, jest odporny na działanie warunków atmosferycznych, a stosunkowo niewielki rozmiar, pozwala na swobodny i bezproblemowy transport zabezpieczenia, np. w motocyklowej torbie na zbiornik paliwa. Blokady dysponują wygodnym i intuicyjnym systemem szybkiego zamykania (tzw. "push to lock"), po użyciu którego następuje automatyczne, kilkunastosekundowe kalibrowanie się blokady.
Zwykle blokada na tarczę hamulcową posiada komplet trzech kluczyków. Urządzenia z wbudowanym alarmem, mają również możliwość czasowego wyłączenia opcji dźwiękowej. Nad zasilaniem alarmu czuwa wysokiej klasy bateria litowo-jonowa, której pojemność wystarcza nawet na ponad pół roku ciągłej pracy. Ogłuszająca syrena alarmowa uaktywnia się w sytuacji wykrycia ruchu, przechyłu bądź jakiegokolwiek wstrząsu w udziałem motocykla. Z reguły trzpienie blokujące mają średnicę 6-7 mm, natomiast maksymalna grubość tarczy hamulcowej dla potrzeb założenia blokady, wynosi 10 mm. Skuteczne blokady na tarczę hamulcową oferują takie firmy jak KOVIX, XENA oraz OXFORD.